Barca Kolibri Km 280 Dl

Lansete, mulinete, fire, carlige, camping, accesorii, etc. Comentati, criticati sau recomandati.

Moderatori: Alin Galbenu, Bogdan Zaharia, odoctee

Avatar utilizator
miyagi
Pescar de competitie
Mesaje: 4837
Membru din: Mar Aug 03, 2010 17:52
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Barca Kolibri Km 280 Dl

Mesaj de miyagi »

Nene am si eu Kolibri, dar am avut si alte barci pneumatice. Ideea e asa. Se umfla aleatoriu baloanele laterale pana pe la o treime sau jumatate din volumul maxim, astfel incat sa-ti permita asezarea podinei din tego cat mai corect pe incheieturile dintre baloane si chila. Zic sa-ti permita pentru ca barca asta este facuta dintr-un material de 5 ori stratificat si este destul de rigid.
Dupa "semiunflare" incepi sa montezi podina Tego incepand cu partea din fata ( aia cu gaura pentru supapa valvei ) si continui catre spate.
Dupa ce ai introdus segmentul spate sub suportii de pe oglinda barcii urmeaza sa faci ultima imbinare, intre penultima si ultima placa, ridicandu-le si fixandu-le muchiile, apoi te lasi pe ele pana se intind. Dupa ce ai realizat si pasul asta urmeaza sa atasezi podinei profilele laterale care o vor fixa si o vor tine dreapta. Asta va crea structura de rezistenta a barcii. Cand navighezi cu un motortermic acesta va propulsa barca impingand oglinda barcii in podina si astfel aceasta nu se va deforma.
Daca nu e intinsa si dreapta e dezastru. Poti ciupi flotoarele sau sa le deslipesti lipiturile.
Ultima manevra e sa unflii flotoarele in continuare ca sa se aseze podina cat mai bine pe incheieturile flotoarelor cu chila si in final ( Atentie!!!! - doar in final ) unflii chila.
In rest, fa un efort si baga cate un pumn de pudra de talc de pe acum, cat e noua ca nu prea are, pentru ca in vara, fiind cald, ti se vor lipi suprafetele intre ele. La unflare intra in ea un aer incalzit care emana niste vapori inauntrul flotoarelor din care rezulta o umiditate ce trebuie combatuta cu talc din cand in cand. Bagi cate un pumn de talc prin supape si apoi o unfli si agiti ca sa se raspandeasca talcul peste tot ca sa absoarba umiditatea aia creata.
Cu cat o intretii mai bine, cu atat o ai mai mult.
Urban culture.

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Barca Kolibri Km 280 Dl

Mesaj de Dan Mitranescu »

Cornel,
Nu se baga talc in barcile de PVC .

Avatar utilizator
miyagi
Pescar de competitie
Mesaje: 4837
Membru din: Mar Aug 03, 2010 17:52
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Barca Kolibri Km 280 Dl

Mesaj de miyagi »

Ce vorbesti Danute?!
Asta nu e PVC. Vezi si tu in anuntul meu cu barca de pe bazar si gasesti caracteristicile tehnice constructive.
Altfel, eu folosesc pneumatice de cand aveam vreo 15 ani. Adica de peste 25 de ani. Si in toate am bagat talc. Pe-a mea cand am unflat-o a doua oara a trebuit sa o iau incet ca se lipise pe interior. Dupa ce i-am bagat talc nu s-a mai intamplat asta.
In hypalon stiu ca nu se baga talc. La Zodiac. Si asta pentru ca hypalonul e panzat la interior.
Urban culture.

Dan Mitranescu
Veteran
Mesaje: 6808
Membru din: Sâm Dec 15, 2007 17:48
Puncte: 0
Localitate: bucuresti

Re: Barca Kolibri Km 280 Dl

Mesaj de Dan Mitranescu »

cornel.s scrie:Ce vorbesti Danute?!
Asta nu e PVC. Vezi si tu in anuntul meu cu barca de pe bazar si gasesti caracteristicile tehnice constructive.
Altfel, eu folosesc pneumatice de cand aveam vreo 15 ani. Adica de peste 25 de ani. Si in toate am bagat talc. Pe-a mea cand am unflat-o a doua oara a trebuit sa o iau incet ca se lipise pe interior. Dupa ce i-am bagat talc nu s-a mai intamplat asta.
In hypalon stiu ca nu se baga talc. La Zodiac. Si asta pentru ca hypalonul e panzat la interior.
Cred ca te intrec cu 5 ani daca iau in calcul si camera de tractor. :wink:
Si eu am bagat talc in barci pana acum 7-8 ani , cand am trecut cu una sa ii pun un petic la Kingfisher. Au cam ras de mine cei de acolo cand au vazut ce iese din barca ... Mi-au spus ca nu se baga talc in barcile de PVC.
De atunci nu mai bag si am constatat ca nu sunt diferente.

P.S. Chiar niciun producator sa nu stie ce stii tu . Oare de ce nu baga niciunul talc !?
P.S.2 Daca vrei poti sa bagi, pentru ca nu se strica nimic . :)

Avatar utilizator
miyagi
Pescar de competitie
Mesaje: 4837
Membru din: Mar Aug 03, 2010 17:52
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Barca Kolibri Km 280 Dl

Mesaj de miyagi »

Dan Mitranescu scrie:
cornel.s scrie:Ce vorbesti Danute?!
Asta nu e PVC. Vezi si tu in anuntul meu cu barca de pe bazar si gasesti caracteristicile tehnice constructive.
Altfel, eu folosesc pneumatice de cand aveam vreo 15 ani. Adica de peste 25 de ani. Si in toate am bagat talc. Pe-a mea cand am unflat-o a doua oara a trebuit sa o iau incet ca se lipise pe interior. Dupa ce i-am bagat talc nu s-a mai intamplat asta.
In hypalon stiu ca nu se baga talc. La Zodiac. Si asta pentru ca hypalonul e panzat la interior.
Cred ca te intrec cu 5 ani daca iau in calcul si camera de tractor. :wink:
Si eu am bagat talc in barci pana acum 7-8 ani , cand am trecut cu una sa ii pun un petic la Kingfisher. Au cam ras de mine cei de acolo cand au vazut ce iese din barca ... Mi-au spus ca nu se baga talc in barcile de PVC.
De atunci nu mai bag si am constatat ca nu sunt diferente.

P.S. Chiar niciun producator sa nu stie ce stii tu . Oare de ce nu baga niciunul talc !?
P.S.2 Daca vrei poti sa bagi, pentru ca nu se strica nimic . :)
Grasane nu vreau sa le stric feng shui-u` celor de la Kingfisher, da` nici sa pun botul la vrajeala lor. Poate ca m-oi intrece tu, dar din camere a facut si taicamiu vreo 2-3 barci pana si-a dat seama ca suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine si am trecut la pneumaticele rusesti. Asta bineinteles numai dupa ce a invatat cum e cu vulcanizatul materialelor. Aia de la Kingfisher faceau intr-o perioada cele mai ieftine barci apoi faceau bani buni din reparatii. Acum s-au stricat si vand barci proaste la pret de Zodiace, Aquasilvere etc. Eu am vandut Zodiacul si mi-am luat Kolibri care, dupa parerea mea e cea mai buna pneumatica de pe piata, vorbind despre pescuit bineinteles.

p.s. E absolut obligatoriu sa cureti zona (rana) unde pui peticul si atunci nu mai ai probleme cu lipitura si nu numai din cauza talcului ci mai mult din cauza nisipului care se depune pe barca chiar daca nu tragi barca prin nisip. Orice apa contine din plin particule de siliciu (nisip) si trebuie sa o speli cu apa curata dupa fiecare utilizare, daca vrei sa n-o imbatranesti prematur.

p.p.s. Kolibri-ul are cel mai bun material pentru lipit si cea mai buna tehnica de reparatie. Straturile alea din care e compus materialul contin o panza peste care s-a adaugat un material plastic polimerizat cu o carascteristica care il face destul de elastic incat sa permita "suduri" la cald. Pe majoritatea materialelor din care sunt facute celelalte barci se aplica peticele la rece. Caldul sudeaza, recele doar acopera. E ca si cand ai vulcaniza o minge de cauciuc si ai lipi o minge din plastic.

p.p.p.s. O pelicula de talc stratificata impiedica depunerea vaporilor de umiditate pe peretii interiori ai flotoarelor si implicit distrugerea materialului. Nu vrei sa dai cu talc, iti iei din hypalon, care si ala se distruge foarte usor, in coditiile de pescuit, la exterior si te costa si mai mult. Adica pierderile sunt mai mari.

Exploatarea e aceeasi la toate. La fel si factorii distructivi. Materialul asta scos de ukrainieni e mai elastic dacat celelalte vechi. Are durata de viata mai mare si suporta si socurile mecanice sau stresul material mult mai bine.
Urban culture.

Avatar utilizator
miyagi
Pescar de competitie
Mesaje: 4837
Membru din: Mar Aug 03, 2010 17:52
Puncte: 0
Localitate: Bucuresti

Re: Barca Kolibri Km 280 Dl

Mesaj de miyagi »

Plus ca, repet, mi s-a intamplat mie faza cu lipitul materialului, cand era noua. Cute, cute se dezlipeau. Noroc ca am conditii sa o tin la umbra si racoare si am refolosit-o la scurt timp dupa prima unflare. Asa am observat.
Urban culture.

senzor planet
Scrie răspuns

Înapoi la “Comentarii Echipament Crap”