Nene am si eu Kolibri, dar am avut si alte barci pneumatice. Ideea e asa. Se umfla aleatoriu baloanele laterale pana pe la o treime sau jumatate din volumul maxim, astfel incat sa-ti permita asezarea podinei din tego cat mai corect pe incheieturile dintre baloane si chila. Zic sa-ti permita pentru ca barca asta este facuta dintr-un material de 5 ori stratificat si este destul de rigid.
Dupa "semiunflare" incepi sa montezi podina Tego incepand cu partea din fata ( aia cu gaura pentru supapa valvei ) si continui catre spate.
Dupa ce ai introdus segmentul spate sub suportii de pe oglinda barcii urmeaza sa faci ultima imbinare, intre penultima si ultima placa, ridicandu-le si fixandu-le muchiile, apoi te lasi pe ele pana se intind. Dupa ce ai realizat si pasul asta urmeaza sa atasezi podinei profilele laterale care o vor fixa si o vor tine dreapta. Asta va crea structura de rezistenta a barcii. Cand navighezi cu un motortermic acesta va propulsa barca impingand oglinda barcii in podina si astfel aceasta nu se va deforma.
Daca nu e intinsa si dreapta e dezastru. Poti ciupi flotoarele sau sa le deslipesti lipiturile.
Ultima manevra e sa unflii flotoarele in continuare ca sa se aseze podina cat mai bine pe incheieturile flotoarelor cu chila si in final ( Atentie!!!! - doar in final ) unflii chila.
In rest, fa un efort si baga cate un pumn de pudra de talc de pe acum, cat e noua ca nu prea are, pentru ca in vara, fiind cald, ti se vor lipi suprafetele intre ele. La unflare intra in ea un aer incalzit care emana niste vapori inauntrul flotoarelor din care rezulta o umiditate ce trebuie combatuta cu talc din cand in cand. Bagi cate un pumn de talc prin supape si apoi o unfli si agiti ca sa se raspandeasca talcul peste tot ca sa absoarba umiditatea aia creata.
Cu cat o intretii mai bine, cu atat o ai mai mult.
