Iata ca a venit randul si unei mulinete sa ajunga pe linia de prezentare, in speta, Shimano Ultegra XSC 10000.
Date tehnice:
- sistem X-Ship ce reduce la minim frecarile si asigura fluiditate in miscare in timpul celor mai puternice drill-uri
- sistem Slow Oscilation oscilatie super lenta ce asigura o excelenta asezare a firul pe bobina
- Instant Drag
- AR-C Spool
- Aero Wrap II
- Tambur de aluminiu forjat la rece/Rezerva asemanator
- Greutate: 635 gr
* Rulmenti : 2xSA-RB + 2 Stainless Steel(+ 1 roller bearing)
* Capacitate fir: 0,35mm/400m, rezerva 0.35/150m
* Raport de recuperare 4.3:1
Seriile Ultegra XSC se produc in 2 marimi 4500/5500 si 10000/14000 corpul este identic la cele 2 marimi difera doar adancimea (capacitatea) tamburului.
Mulineta prezentata este marimea 10000 cu tambur (cel de rezerva) de 6000. Are fix 660 grame.
Pe tambur am pus daiwa tournament fluo de 0,28 mm, 220 rotatii complete de manivela, aproximativ 215m de fir, repet pe tamburii de 6000.
Le-am folosit sezonul trecut in regim normal, 2 concursuri si cateva partide de placere, nu prezinta urme de uzura sau vreun semn de slabiciune.
Le-am schimbat toate cele 3 discuri din pasla aflate in interiorul tamburului cu 3 din plastic luate de la Radu si pot spune ca intr-adevar acum are frana rapida, in 180 de grade cupleaza de la free spool la inchis complet fara nicio problema.
Initial pe ax vine cu 2 saibe subtiri pentru reglare asezare fir, eu am adaugat inca una (groasa) se vede si in poze atat modul de asezare a saibelor cat si rezultatul pe tambur.
Un plus este sistemul de asezare a firului (Aero Wrap II + Slow Oscillation System).
Nu a facut niciodata peruca in aruncare, atata timp cat respecti parametrii de incarcare a tamburului si nu pui prea mult fir, mulineta lanseaza perfect!
Are port de intretinere rapida, eu le-am pus cate 4 picaturi de ulei (am folosit ulei pentru mulinete Shimano) in toamna si voi mai pune inca 4 la prima partida din primavara.
Referitor la ulei, modelele anterioare de ultegra veneau cu cate un bidonas in cutie insa acestea nu, s-o fi pierdut pe drum ... insa se poate folosi si alt model dedicat pentru mulinete.
Sunt sigur ca se poate dezvolta discutia PE ACEST SUBIECT, rog pe cei ce le-au folosit o perioada mai lunga de timp si au gasit probleme sa le impartaseasca, sau poate un upgrade.
Sper ca nu v-am plictisit cu povestioara mea, toate cele bune,
Adrian, Tulcea
Fişiere ataşate
dddddd 250.jpg (90.87 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 248.jpg (57.71 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 247.jpg (65.19 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 244.jpg (76.09 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 240.jpg (81.17 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 239.jpg (83.8 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 237.jpg (61.29 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 236.jpg (68.6 KiB) Vizualizat de 10071 ori
dddddd 234.jpg (57.66 KiB) Vizualizat de 10071 ori
odoctee scrie:Are port de intretinere rapida, eu le-am pus cate 4 picaturi de ulei (am folosit ulei pentru mulinete Shimano) in toamna si voi mai pune inca 4 la prima partida din primavara.
Referitor la ulei, modelele anterioare de ultegra veneau cu cate un bidonas in cutie insa acestea nu, s-o fi pierdut pe drum ... insa se poate folosi si alt model dedicat pentru mulinete.
Adrian, Tulcea
Din cate stiu eu, uleiul respectiv este pentru galet, nu pt intretinere rapida si ca ar face mult rau daca se pune in acel locas de langa maner.
Poate ne spune si Coco sau altcineva care se ocupa cu service mulinete.
osc1or scrie:Mugurel de la tf recomanda sa nu bagam ulei in mulinete deloc.. uleiul 'spala' vaselina din mulineta. El recomanda curatarea si gresarea anual.
inseamna ca cei de la Shimano nu prea stiu ce fac ...